Digitale toegankelijkheid bij Het Utrechts Archief

0
125

Websites en intranetten van overheidsinstellingen moeten voldoen aan de WCAG 2.0 criteria die worden genoemd in het ‘Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid‘ van 3 mei 2018. Het doel van dit besluit is om alle digitale overheidsvoorzieningen toegankelijk te maken voor mensen met een fysieke of mentale beperking. Daarom zetten wij nu stappen om onze websites zo toegankelijk mogelijk te maken. Momenteel zijn we samen met onze webbouwer hard aan het werk om onze publiekswebsite digitaal toegankelijker te maken.

Waarom willen we digitale dienstverlening toegankelijk maken?

Wij willen dat onze informatie en diensten even bruikbaar zijn voor mensen mét een functiebeperking als voor mensen zónder functiebeperking. Denk aan gebruikers die doof, slechthorend, blind, slechtziend of kleurenblind zijn, of autistisch, dyslectisch of een kort werkgeheugen hebben. Maar ook iedereen die geen muis of touchscreen kan gebruiken, moeten wel gebruik kunnen maken van de informatie en diensten die wij aanbieden. Bekijk hier onze toegankelijkheidsverklaring. Klik op het toegankelijkheidslabel om de officiële, volledig verklaring te bekijken.

Ervaart u problemen met de toegankelijkheid van onze site? Of heeft u een vraag, verzoek of opmerking over digitale toegankelijkheid? Geef het aan ons door via inlichtingen@hetutrechtsarchief.nl of bel naar 030 286 66 11.